Meedoen aan de samenleving vinden wij belangrijk. Ook voor wie dat niet zo vanzelfsprekend is door een beperking. Elke dag zien wij gemotiveerde jongeren die veel baat hebben bij de structuur, sociale contacten, het plezier en het gevoel van eigenwaarde dat werk hen biedt. Maar niet alleen wij, ook onze opdrachtgevers zien dit. Zij zijn zich bewust van de bijzondere aard van onze stichting en vaak is dat juist de reden om met ons samen te werken. Vanuit deze samenwerkingen ontstaan kansen om onze kandidaten een plek op de arbeidsmarkt aan te bieden, zowel in de grafimedia als in andere sectoren.

Met de invoering van de Participatiewet staan gemeenten voor de taak om mensen te helpen bij het overbruggen van hun afstand tot de arbeidsmarkt. Stichting MEO kan daarbij helpen. Onze stichting heeft vestigingen in Alkmaar en Roosendaal en is actief in diverse andere regio’s. Ons personeel bestaat uit een aantal vaste krachten, waaronder een ervaren grafisch ontwerper en een jobcoach. Zij worden ondersteund door vrijwilligers en stagiaires. We werken samen met onder andere REA College Nederland, UWV en diverse gemeenten. In overleg met de kandidaat worden de huidige situatie, ambities, mogelijkheden en vaardigheden in kaart gebracht, waarna het traject inhoudelijk wordt vormgegeven.

Zo kunnen wij trajecten verzorgen die gericht zijn op het (opnieuw) wennen aan werk. Dit leidt tot een realistisch toekomstperspectief, verbeterde werknemersvaardigheden en een CV en Linkedin-profiel. Samen met de opgedane succeservaringen bestaat een goede uitgangspositie voor een een vervolgtraject, of directe bemiddeling naar een baan binnen ons netwerk.

We kunnen ook directe begeleiding bieden naar een duurzame en passende betaalde baan. Wanneer regulier werk gevonden is, blijft Stichting MEO jobcoaching verzorgen om de bereikte vooruitgang duurzaam te bestendigen.

Wilt u gebruik maken van onze expertise? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Trajecten bij Stichting MEO

• Een realistisch toekomstperspectief.

• Gedurende het hele traject een interne werkervaringsplaats op het gebied van webdesign of grafische vormgeving, of extern op diverse andere vakgebieden.

• Versterking van communicatievaardigheden, algemene en specifieke werknemersvaardigheden.

• Ondersteuning bij het maken van een aansprekend cv, portfolio en LinkedIn-profiel.