Hoe wij aan ons meubilair kwamen…

Door Mariska Otte

Bij mijn voormalige werkgever  Ymere staat er vlak voor mijn ontslag een stuk op intranet over de bouw van hun nieuw Regiokantoor en het kantoormeubilair wat daar overtollig wordt.

Als ik de bijlage open bij het artikel word ik stiekem al blij van binnen: zoveel spullen die perfect zijn voor de stichting en het leerbedrijf!

Snel mail ik John (Veldt) met de vraag wat ze nodig denken te hebben en de aantallen waarover we het hebben. Dat mail ik als de sodemieter door, want de deadline om te reageren is al verlopen…

We hebben geluk: op wat kleine dingetjes na, mogen we alles wat we vragen zo op komen halen.

Als we die vrijdag bij het verhuisbedrijf staan, weten we niet wat we zien. Afgeschreven meubilair?  Dit kan nog wel 10 jaar mee!

Het leuke is, dat de oprichter (Edwin Teljeur) van de stichting op vakantie is en van niks weet.  Wat een verrassing zal dit zijn, als hij terug is. En inderdaad: schoongemaakt en op de juiste plaats gezet ziet het bedrijf er “gelikt”  uit. Nu nog de finishing touch: posters, plantjes, telefoons, etc. Als iemand nog wat op zolder, in de schuur of berging heeft staan: wij houden ons aanbevolen!

We zijn er (bijna) klaar voor!