Ledenadministratie

MEO_contact

De leden zijn het bestaansrecht van een patiëntenorganisatie; de goede band met hen staat dus altijd voorop. Dit maakt een zorgvuldige omgang met hun gegevens, betrouwbaar factureren en bereikbaar zijn dus méér dan noodzakelijk. Deze administratieve opgave betekent echter ook dat minder capaciteit beschikbaar is voor de kerntaken van uw organisatie.

Ledenadministratie in samenwerking  met PGOsupport
Stichting MEO verzorgt graag de ledenadministratie voor u. Wij leveren deze dienst in samenwerking met PGOsupport – dé landelijke netwerkorganisatie voor patiënten- organisaties. Hiermee bieden we u ondersteuning, terwijl u ons helpt om onze maatschappelijke doelen te bereiken.

Wij verzorgen voor u de intake van nieuwe leden. Bij bestaande leden voeren we mutaties uit – zoals wijziging van adres of bankrekeningnummer. Tijdens kantooruren zijn we voor uw leden telefonisch bereikbaar, zodat we algemene vragen kunnen beantwoorden. Bij meer specifieke vragen verwijzen we door naar de juiste persoon of naar het bestuur. We houden de algemene e-mailbox bij en verzorgen de facturatie van onder meer de contributie, zowel digitaal als via acceptgiro. We werken met e-Captain; we bieden een overstapservice als u uw huidige administratie over wilt zetten. Liever uw huidige systeem behouden? Ook dat is in overleg mogelijk.

Maatschappelijke meerwaarde
We werken vanuit de social enterprise-gedachte: de maatschappelijke meerwaarde, daar zit voor ons de winst. Veel van de werkzaamheden worden uitgevoerd door medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij doen bij ons werkervaring op en vergroten zo hun kans op een baan. Hierbij worden ze begeleid door beroepskrachten, zodat we altijd garant staan voor een professionele uitvoering.

Extra laag tarief
Dankzij de samenwerking met PGOsupport kunnen we de administratiediensten tegen een extra laag tarief bieden; we berekenen de kosten per lid.

Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.