Online Marketing

nextdoor-inhand-40percent_nl
Non-profitorganisatie? Dat zoeken we op!
Voor het werven van leden en donateurs is zoekmachine Google natuurlijk een onmisbaar onderdeel geworden.
Maar als je niet bovenaan de zoekresultaten verschijnt, gaat een andere organisatie er met die leden en donateurs vandoor.

Bieden op zoekwoorden
Niet elk zoekresultaat op Google komt daar vanzelf. Veel bedrijven kopen advertentieruimte door gebruik te maken van Google AdWords. Zij bieden op specifieke zoekwoorden; als iemand een vraag met dat woord intypt op Google, verschijnt de hoogste bieder bovenaan de resultaten. Als diegene daarna ook nog op de advertentie klikt, brengt Google dat bod in rekening. Dit kan aardig in de papieren lopen: voor sommige populaire zoekwoorden lopen de kosten op tot enkele tientallen euro’s per klik. Als non-profit organisaties deze biedingsstrijd aan moeten gaan met commerciële bedrijven zijn ze kansloos. Gelukkig is er een oplossing!

Google Ad Grants
De zoekgigant heeft namelijk Google Ad Grants in het leven geroepen: liefdadigheids- en non-profitorganisaties met een ANBI of SBBI-status krijgen $ 10.000,- advertentietegoed per maand. Gratis! Wie hier succesvol gebruik van maakt kan daar zelfs $ 30.000,- bovenop krijgen. Voor Google is het immers van belang dat de zoekresultaten ook daadwerkelijke aansluiten bij wat de gebruiker zoekt; als de resultaten alleen het belang van de adverteerder dienen, zal Google niet lang meer de meest gebruikte zoekmachine ter wereld zijn.

Campagnebeheer door Stichting MEO
Het succesvol beheren van een campagne vraagt echter inzicht, ervaring en vooral tijd. Stichting MEO kan dit bieden. Wij zijn daarvoor opgenomen in het Google Partners-programma, waardoor we rechtstreeks gaan samenwerken met Google. Zo krijgen we als eersten toegang tot de nieuwste mogelijkheden en producten, zodat we met recente en relevante kennis ook onze leerlingen nóg beter voorbereiden op de moderne arbeidsmarkt.

Onze partners