Media én ondersteuning

Onze missie: het creëren van werkgelegenheid voor onze jongeren.

Meo_slider2
Wij verzorgen drukwerk, grafische vormgeving, webdesign, apps, online tijdschriften, ledenadministratie en andere ondersteuning voor non-profitorganisaties. Onze jonge, creatieve en enthousiaste medewerkers leveren deze diensten vanuit ons leerwerkbedrijf. Hier doen jongeren met een beperking als AD(H)D of autisme werkervaring op, samen met stagiairs uit het regulier en speciaal voortgezet onderwijs. Zij krijgen professionele begeleiding en ondersteuning van vaste krachten, zoals een grafisch leermeester en een jobcoach.

Op deze wijze bieden we non-profitorganisaties hoogwaardige dienstverlening, terwijl onze jongeren hun talenten kunnen ontplooien en daarmee een belangrijke investering in hun leven kunnen doen. Ze vergroten zo namelijk aanzienlijk hun kansen op het vinden van een passende baan. Zij bewijzen immers dag in, dag uit hun meerwaarde, die over het hoofd gezien wordt door veel reguliere werkgevers.

Niet alleen informeren wij werkgevers over het in dienst nemen van een van onze jongeren en de vele voordelen die dat op kan leveren, wij proberen ook zoveel mogelijk zelf betaalde banen te creëren.

Maatschappelijke impact voorop

Hiermee stellen wij onze maatschappelijke missie voorop bij alles dat we doen. Wij bieden non-profitorganisaties, zoals wijk-, patiënt- en sportverenigingen de mogelijkheid om voordelig hun communicatie te professionaliseren. Tegelijk maken we daarmee onze werkplekken mogelijk. Op deze manier ondernemen we op een net iets andere manier dan normaal, namelijk volgens de ‘social enterprise’-gedachte: de maatschappelijke impact, daar zit voor ons de winst!

We zijn daarom aangesloten bij Social Enterprise NL, de organisatie die sociaal ondernemers verenigt. Meer weten? In dit filmpje wordt uitgelegd wat sociaal ondernemen inhoudt.