Sociaal verbinden

Door John Veldt

Mensen die stichting MEO al een tijd volgen zal het niet ontgaan zijn, we hebben onze website vernieuwd. Niet alleen het uiterlijk is veranderd, wij hebben ook nieuws te melden. Wij zijn begonnen met het ‘leerbedrijf MEO’. En in ons logo staat vanaf heden ‘sociaal verbinden’. Het wordt dra duidelijk waarom.

Met het leerbedrijf creëren wij werkplekken voor MBO, HBO en REA stagiaires én we hebben werkplekken voor WAJONGers. Deze werkplekken stellen wij per aanmelding voor een jaar beschikbaar. Gedurende dit jaar bieden wij naast de werkervaring ook professionele psychologische en sociaal-maatschappelijke hulp. Het hoofddoel is het begeleiden naar werk en een evenwichtigere persoonlijke basis.

Dit alles om ons gedachtegoed voort te zetten; betaalbare grafische en DTP diensten door en voor non-profit organisatie(s). Doordat ons klantenbestand heel divers is ontstaat er een zeer gevarieerde werkplek. Door de mengeling van stagiaires en WAJONGers ontstaat er een heel gevarieerd personeelsbestand. Dit alles draagt bij aan een uitdagende werkplek.

Zoals eerder gemeld staat er vanaf heden onze nieuwe slogan, ‘sociaal verbinden’, in ons logo. Dit komt op meerdere vlakken tot uiting. Doordat jonge stagiaires met WAJONGers samenwerken ontstaat er meer wederzijds begrip en respect. Dit geldt ook voor onze klanten, die vaak 45+ jaar oud zijn. Zij komen in aanraking met jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar. Deze samenwerking levert ook een verbindend element.

Verbinden gebeurde al in onze samenwerking met WijkAlliantie.nl en de non-profit organisaties. We hebben al een tweetal stagiaires in dienst (gehad). Deze nieuwe stap gaat een stuk verder. We vinden het spannend maar, we hebben er vooral zin in.

Een veelzijdig project, dat veelzijdige mensen op een creatieve manier met elkaar verbind.

Ken je iemand of doe je zelf een grafische opleiding en ben je opzoek naar een leuke veelzijdige stageplaats neem een kijkje op onze website https://www.stichtingmeo.nl/leerbedrijf-meo/stageplaatsen-mbo-hbo/.

Heb je een WAJONG indicatie neem contact op met de arbeidsdeskundige van het UWV en wie weet hebben wij een plaats voor je.