1 april: Stichting MEO verzorgt website nationale bank

Dit was natuurlijk een 1 april-grap. Al houden we ons altijd aanbevolen 😉

De details blijven nog even geheim, maar Stichting MEO gaat de website van een grote nationale bank verzorgen. Een enorme uitdaging voor het leerbedrijf: de leerlingen worden ook verantwoordelijk voor het internetbankieren, de mogelijkheden tot het online afsluiten van verzekeringen, hypotheken en meer.

De keuze voor Stichting MEO is volgens een woordvoerder van de bank een logische: “We zien onszelf tegenwoordig toch als non-profitorganisatie. Tenminste, zo voelen we ons wel. Daarmee behoren we tot de primaire doelgroep van de stichting.”

Bij MEO zelf hebben ze daar enige twijfels over, maar: “We hebben er toch voor gekozen deze opdracht aan te nemen”, aldus oprichter Edwin Teljeur. “Het is prachtige werkervaring voor onze leerlingen. Met zo’n gigantisch project op je c.v. maak je natuurlijk een fantastische entree op de arbeidsmarkt!”

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is dan ook een belangrijke factor: “Mensen die niet voor de volle 100% functioneren, door alle bezuinigingen steeds minder inkomen hebben, niet altijd op even veel begrip uit de maatschappij kunnen rekenen: die mensen hebben gewoon wat ondersteuning nodig”, aldus de woordvoerder van de bank. “We zijn dan ook ontzettend dankbaar dat Stichting MEO ons die ondersteuning biedt!”

Naar verwachting zal de nieuwe website op 1 april 2016 klaar zijn.