Stichting MEO geeft leerwerktrajecten vorm

Stichting MEO biedt leerwerktrajecten op het gebied van grafische vormgeving en webdesign. Jongeren met diverse achtergronden en een afstand tot de arbeidsmarkt zijn van harte welkom om invulling te geven aan hun re-integratietraject op de werkvloer van de stichting. Zo kunnen zij ervaren of een toekomst in webdesign of vormgeving bij hen past. Als dit niet zo blijkt te zijn, heeft Stichting MEO de kennis en kunde in huis om een andere koers vorm te geven.

Intensieve en dagelijkse begeleiding

Onze professionele jobcoach geeft intensieve begeleiding aan kandidaten. Hij gaat samen met hen op zoek naar aanwezige vaardigheden en talenten die verder ontwikkeld kunnen worden en biedt praktische oplossingen en een luisterend oor bij eventuele problemen.

Op de werkvloer verzorgt onze ervaren grafisch leermeester de dagelijkse begeleiding, zodat kandidaten gedegen vakinhoudelijke kennis opdoen. Dit wordt afgestemd op de wensen en mogelijkheden van de kandidaat. Een ervaren ordermanager zorgt dat geschikte opdrachten gedoseerd bij de kandidaat terechtkomen.

Over Stichting MEO

Stichting MEO werkt met tien vaste medewerkers voor voornamelijk non-profitorganisaties. Oprichter Edwin Teljeur heeft jarenlange ervaring als uitgever. Andere collega’s komen rechtstreeks uit het vakgebied of zijn via het leerwerktraject aan hun baan bij de stichting begonnen. De dienstverlening bestaat uit de ontwikkeling van websites, drukwerk en vormgeving. Daarnaast zijn er verschillende diensten ter aanvulling hiervan. Op dit moment maken enkele honderden organisaties gebruik van de diensten van Stichting MEO.

Jongeren met en zonder arbeidshandicap

Naast leerwerktrajecten biedt MEO plaats aan stagiairs uit het regulier en bijzonder voortgezet onderwijs. Zo zijn er regelmatig studenten van het Mediacollege werkzaam bij de stichting, waardoor er een gemengd team van jongeren met en zonder arbeidshandicap ontstaat. Zij werken gelijkwaardig als collega’s met elkaar samen.

Stichting MEO heeft meer dan vijftig trajecten succesvol afgesloten. De kandidaat staat altijd voorop; klanten weten en waarderen dit. Hierdoor biedt Stichting MEO een laagdrempelige en toch professionele werkomgeving, waar een kandidaat op eigen tempo werkervaring op kan doen en een betere kans maakt op de arbeidsmarkt. Een onderzoek van Linkin Business onder huidige en voormalige kandidaten, in maart 2016 uitgevoerd, laat zien dat dit wordt gewaardeerd. Zij beoordelen de dienstverlening van Stichting MEO gemiddeld met een 8.4.

het inkopen van een leerwerktraject anders

Naam bedrijf/organisatie::

Contactpersoon:

Straatnaam:

Huisnummer:

Eventuele toevoeging:

Postcode:

Woonplaats:

Telefoonnummer:

Eventuele opmerkingen:

Ter bevestiging versturen we een kopie van het ingevulde formulier naar het opgegeven e-mailadres.