Wijkblad de Coedijcker Ban blijft bestaan

Stichting Ontmoetingscentrum De Rietschoot gaat in samenwerking met Stichting MEO vanaf 1 januari 2014 de Coedijcker Ban uitgeven. Het wijkblad zal in het nieuwe jaar in full colour verschijnen.  Door dit initiatief van de  bewonersonderneming i.o. Koedijk blijft de Coedijcker Ban voortbestaan.

Stichting MEO, Media En Ondersteuning, is een non-profit organisatie uit Alkmaar. De stichting heeft een leerbedrijf en richt zich op het faciliteren van drukwerk, websites en overige DTP diensten. Het leerbedrijf biedt sociale arbeidsplaatsen en werkt zonder winstoogmerk.

Stichting “De Rietschoot” is een ontmoetingscentrum dat zich profileert als het kloppend hart in de Koedijker gemeenschap en omliggende wijken.  Zij vinden dat de Coedijcker Ban niet weg te denken is uit Koedijk. De nieuwe redactie is op zoek naar enthousiaste Koedijkers die het leuk vinden om mee te schrijven voor de Coedijcker Ban. Geïnteresseerden kunnen reageren via de site www.coedijckerban.nl.

De Coedijcker Ban is al 25 jaar het informatieve wijkblad van Koedijk, een dorp aan de rand van de gemeente Alkmaar. Na 25 jaar hard werken vond de drie leden tellende redactie het voldoende. Het uitgeven van de Coedijcker Ban past in het plan om de bewonersonderneming i.o. Koedijk beter te verbinden met de omgeving. Volgens Hans Petit, voorzitter van De Rietschoot, wordt het blad goed gelezen en heeft het trouwe adverteerders. Hij ziet het blad als een belangrijke drager van informatie.